0380 - 720 80

Köp- och leveransvillkor

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Betalningsalternativ

Förskottsbetalning Kostnad: 0 kr
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr 946-0379. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

Kortbetalning Kostnad: 0 kr
Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Certitrade / Euroline 100% säkert. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.

Faktura Kostnad: 30 kr.

Handla nu - betala efter leverans!
När ni betalar via Klarna faktura handlar ni tryggt och enkelt. Ni behöver aldrig uppge era kortuppgifter, och betalar alltid efter att ni fått hem dina varor. Varorna levereras till folkbokförings adressen, ej avvikande leverans adress vid val av Klarna faktura på grund av säkerhet i webhandel (då måste betalning ske via kortbetalning).

  • Få alltid hem varan innan ni betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Ni behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 15 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

 

Frakt & Leverans

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 1 vecka om varan finns i lager. Under lågsäsong kan det ta längre tid.

 

Om någon vara är slut
Om någon vara är slut på lager, så kontaktar en säljare Er och försöker lösa detta på bästa sätt. Vi strävar efter att de levererade möblerna skall motsvara produktbilderna, men avvikelser kan förekomma. Med reservation för slutförsäljning.

 

Leveranssätt
Vi levererar beställningar inom Jönköpings län med egna budbilar till mottagaren. I övriga landet levereras varorna med DHL Homedelivery, det innebär att Ni får varorna hem till dörren. För lättare produkter levereras det till en Service point. Frakten tillkommer på priset om det inte står något annat vid produkten. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Leverans av mindre försändelser (möbelskydd, tak, m.m)
Mindre försändelser skickas till ditt lokala paketombud (service point) där ni hämtar ut paketet. Ni blir aviserad via sms eller brev när ditt paket finns för hämtning.

 

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten. Prissättning sker efter DHL´s leveransavtal för gods. I kassan registrerar du ditt postnummer och får direkt fraktpriset som slås ihop med ordern.

Produkter med FRI FRAKT gäller endast fri frakt för den produkt där det står angivet. Vi köp av fler produkter där det inte ingår fri frakt, debiteras frakten efter den faktiska vikten.

 

Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Vi ber er att returnera varan i originalförpackning eller en likvärdig sådan. Varan ska också returneras komplett om inget annat blir överenskommet mellan Hultarps Utemöbler och kunden. Inga paket löses ut mot postförskott. Vid retur från kund till Hultarps Utemöbler ansvarar kunden för produktens skick och därmed eventuella skador som kan uppstå under transporten. Om det är fel på varan vid leverans, fotografera produkten och emballaget och skicka bild till oss på info@hultarpsutemobler.se samt anmäl skadan till transportbolaget. Se villkor under transportskada.

 

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Du betalar själv returfrakten. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se. Inga paket löses ut mot postförskott. Öppet köp gäller ej beställningsvaror eller kommissionsvaror som har börjat produceras enligt er beställning. Dessa kan inte avbokas. Återbetalning sker inom 30 dagar efter att vi mottagit och besiktigat din retur. Vid en retur står du som konsument för både frakten från vårt lager samt returfrakten. Om produkten ej är i originalskick debiteras kunden för värdeminskningen, detta gäller även för emballaget. Bilder på varan och emballagets skick är obligatoriskt vid åberopande av ångerrätt, efter granskning av reklamationen tar Hultarps Utemöbler ett preliminär beslut gällande värdeminskning. För att returnera en vara är det viktigt att varans originalförpackning är hel. Ni får ta upp varan ur sin förpackning, men det är viktigt att du som kund sätter tillbaka all emballage som det var för att kunna retunera varan. Varan skall vara i samma skick som vid mottagandet.

 

Mottagandet av din leverans

Syna av emballaget och notera eventuell skada och/eller emballageskada på fraktsedeln/handskannern. Räkna antalet kolli och notera eventuell förlust eller skada på fraktsedeln/handskannern. Kvittera frakthandlingen. Namnteckning bör vara läslig och vid behov kompletterad med ett skriftligt namnförtydligande. Du som kund har skyldighet att kontroll räkna antal kolli så det stämmer överens med följsedeln vid leveransen. Vid påskrift till chauffören har man godkänt att antal kolli är rätt levererade.

 

Transportskada
Ni som kund ansvarar för att det finns någon som tar emot och kvitterar varorna när leveransen utförs. Kunden ansvarar för att syna emballaget, notera eventuell emballageskada, räkna antal kolli samt se till att notering görs på fraktsedel/handscanner när chauffören är på plats. Detta för att kunna bli ersatt för eventuell skada på din produkt.

Anmälan om transportskada ska ske inom 3 dagar till DHL & Hultarps Utemöbler (notering måste vara gjord till chauffören på plats), då ni också måste anmäla skadan till fraktbolaget. I anmälan till oss bifogas bilder på emballaget samt skadan på varan innan montering. Spara emballaget vid ett reklamationsärende. 

 

Ej mottagen leverans
Vid ej mottagen leverans har Hultarps Utemöbler rätt att debitera beställare en avgift för returkostnad, 
Hemleveranser: 795kr

 

Skador på gods
Upptäcker du skador på godset skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat leveransen, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

 

Övrigt

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).


Vi behandlar mail och order under våra öppettider (måndag-fredag 10.00-18.00)

Alla bedrägerier och falska beställningar polisanmäls.

 

Hävningsförbehåll

Hultarps Utemöbler AB förbehåller sig rätten att häva avtalet i det fall kunden handlat i ond tro på grund av felaktigheter som kunden känt till eller borde ha insett, såsom felaktiga uppgifter om pris eller kvantitet på webbplatsen. I det fall hävningsförbehållet görs gällande har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från Hultarps Utemöbler AB.

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och priserfel pga tryckfelsnisse!! Där vi har rätt att häva köpet.

 

Kundtjänst
Ni kan nå vår kundtjänst på mail info@hultarpsutemobler.se

Produkter
Övrigt